Voorwaarden voor het laten inmeten of ophangen van je gordijnen en raamdecoratie
Algemene voorwaarden
Op al onze diensten zijn onze algemene leveringsvoorwaarden van toepassing. Voor onze advies, inmeet en montageservice geldt in aanvulling daarop onderstaande aanvullende dienstenvoorwaarden. Mocht er onverhoopt een conflict ontstaan tussen onze algemene leveringsvoorwaarden en deze voorwaarden, dan hebben de voorwaarden hieronder voorrang.
1. Algemeen
1.1 Het advies, de inmeet- en montageservice wordt uitgevoerd door ons, Leen Bakker Nederland B.V. Bij de uitvoering van de advies, inmeet- en montageservice mogen wij derden inschakelen.
1.2 Bij het plaatsen van een bestelling voor onze advies, inmeet- of montageservice geven we je een voorstel voor een datum van uitvoering van de service. We behouden ons het recht voor om vanwege onvoorziene omstandigheden, overmacht, uitval, ziekte of stakingen van personeel en hulppersonen, de geplande datum te wijzigen in goed overleg.
2. Aard van de diensten en het wijzigen van jouw order
2.1 Voor bepaalde handelingen, zoals het buigen van gordijnrails, het plaatsen van een embrasse en het ophangen van gordijnen die langer zijn dan 290 cm, kunnen wij een toeslag in rekening brengen. Zie ook punt 3.12.
2.2 Je kan tot 3 werkdagen voor de geplande datum van uitvoering van de advies, inmeet- of montagedienst de datum kosteloos wijzigen. Na verloop van die 3 werkdagen kun je de geplande datum van jouw order alsnog wijzigen (of annuleren) tot aan de dag van uitvoering tegen een aanvullende vergoeding van EUR 30,-.
3. Herroepingsrecht
3.1 Je hebt te allen tijde het recht om binnen 14 dagen na het plaatsen van jouw order voor onze inmeet- of montagedienst jouw order kosteloos te annuleren. Je maakt dan gebruik van jouw wettelijke herroepingsrecht. Om onnodige kosten voor ons en onze partners te voorkomen, is het in principe niet mogelijk om een afspraak te maken voor onze inmeet- of montagedienst binnen 14 dagen vanaf het plaatsen van jouw order. Je kan wel een datum binnen die 14 dagen-termijn kiezen als je ons uitdrukkelijk toestemming geeft om binnen die bedenktermijn te starten met de levering van onze diensten en verklaart af te zien van je herroepingsrecht voor zover de desbetreffende dienst volledig is uitgevoerd binnen deze termijn.
4. Toepasselijk recht & geschillenbeslechting
4.1 Op deze voorwaarden voor de advies, inmeet- en montagedienst en alle geschillen die daarmee verband houden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
4.2 Geschillen zullen worden beslecht in overeenstemming met artikel 17 van de algemene leveringsvoorwaarden.
Aanvullende voorwaarden
Aanvullende voorwaarden advies en inmeetservice
Wil je graag op maat gemaakte gordijnen of raamdecoratie bestellen en zeker weten dat je de juiste maten hebt? Onze deskundige adviseurs komen graag bij jou thuis om je te adviseren en je ramen zorgvuldig in te meten.
5. Advies en inmeetservice
5.1 Je zorgt ervoor dat op de afgesproken dag van uitvoering van de dienst:
De ruimte rondom het raam vrij is (minimaal 1 meter rondom);
Om goed op te meten, dient eventuele oude raambekleding verwijdert te worden.
Eventuele obstakels zijn verwijderd, zodat onze specialist voldoende werkruimte heeft om de dienst uit te voeren;
En de ruimtes waarin gemeten moet worden gebruiksklaar zijn. Dat betekent onder meer dat de afwerkvloer al gelegd moet zijn (indien de gewenste raambekleding tot de vloer komt) en dat het stucwerk rondom het raam is voltooid.
5.2 Wij leveren deze dienst in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
5.3 Indien je ramen hoger zijn dan 3,50 meter kunnen we je ramen wel in komen meten, maar niet monteren.
5.4 Je zorgt ervoor dat je zelf thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen voor het inmeten van je gordijnen of raamdecoratie hebt getroffen.
5.5 De kosten van een advies- en inmeetafspraak zijn €10,-.
Aanvullende voorwaarden montageservice
Wil je graag hulp bij het ophangen van jouw gordijnen en raamdecoratie? Onze deskundige monteurs komen graag bij je thuis om je raambekleding op te hangen en te monteren.
6. Montageservice
6.1 Je zorgt ervoor dat op de afgesproken dag van uitvoering van de dienst:
De ruimte rondom het raam vrij is (minimaal 1 meter rondom);
Eventuele obstakels zijn verwijderd zodat onze monteur voldoende werkruimte heeft om de dienst uit te voeren;
De ruimtes waarin gemonteerd moet worden gebruiksklaar zijn. Dat betekent onder meer dat de afwerkvloer al gelegd moet zijn en dat het stucwerk rondom het raam is voltooid, uitgehard en gedroogd;
Oude raamdecoratie (en bevestigingsmaterialen als je hebt gekozen voor nieuwe bevestigingsmaterialen) zijn verwijderd;
En de ruimte rondom het raam schoon is zodat onze monteur de nieuwe raamdecoratie schoon kan plaatsen. Denk hierbij ook aan een schoon oppervlak om de raambekleding neer te leggen terwijl de bevestigingsmaterialen bevestigd worden.
6.2 Je draagt zelf het risico voor schade door onjuistheden vanwege het opvolgen van jouw instructies en voor schade die ontstaat door gebreken in materialen of hulpmiddelen die door jou ter beschikking zijn gesteld. Mochten er bijzondere hulpmiddelen nodig zijn voor onze dienst, dan zijn wij gerechtigd hiervoor extra kosten in rekening te brengen.
6.3 We leveren deze dienst in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
6.4 Uitgesloten van deze montagedienst zijn woonboten, chalets, stacaravans, schuren en garages met een wanddikte van minder dan 1 cm.
6.5 Je kunt gordijnen en raamdecoratie op een maximale hoogte van 3,50 meter laten monteren.
6.6 We plaatsen een rail in bijna alle mogelijke graden met een maximum van 3 bochten. Dit betekent dat standaard erkers geplaatst kunnen worden. Let op: het plaatsen van een rails in een ‘ronde erker’ wordt niet uitgevoerd. Het maximum aantal rails in één erker is 2 stuks (i.e. maximaal 6 bochten) .
6.7 Roedes worden enkel gemonteerd aan de wand met wandsteunen en aan het plafond met plafond steunen. Bij een roede groter dan 4 meter dienen er meerdere steunen geplaatst te worden. Hierdoor kan het gordijn niet uit één stel bestaan. Deze moeten worden opgesplitst in minimaal 3 delen.
6.8 Het is mogelijk om gordijnen en raamdecoratie op tegels te monteren indien deze, naar onze mening, voldoende stevig zijn.
6.9 Het is niet mogelijk om gordijnen en raamdecoratie op een ijzeren balk te monteren.
6.10 Het is niet mogelijk om gordijnen en raamdecoratie te bevestigen op kunststof en/of aluminium (afdeklat, kozijn of schroten) vanwege het risico op onherstelbare schade. Bevestiging op een dergelijk kozijn kan alleen plaatsvinden middels klemsteunen.
6.11 Het is niet mogelijk om gordijnen en raamdecoratie te monteren op een schuin plafond of tegen een systeemplafond (i.e. een aluminiumregelwerk waarin losse platen liggen).
6.12 Wij berekenen een breedte en hoogte toeslag (rail en roede) van €22,99 voor ieder artikel dat breder of hoger is dan 400 cm. Is de ophanghoogte van jouw raambekleding meer dan 290 cm? Dan betaal je €39,99 toeslag. Deze toeslag betaal je omdat de monteur meer tijd nodig heeft voor extra hoge of brede artikelen.
6.13 Je zorgt ervoor dat je zelf thuis bent op het afgesproken tijdstip en dat je de benodigde voorbereidingen voor het monteren van je gordijnen of raamdecoratie hebt getroffen.
6.14 Leen Bakker is niet aansprakelijk voor schade aan raampartijen, veroorzaakt door thermische breuk.