Pers en PR
Berichten
Raamsdonksveer, september 2024.
Leen Bakker opent eerste compacte stadswinkel in hartje Amsterdam
Leen Bakker heeft haar eerste stadswinkel geopend op de Ferdinand Bolstraat in de Amsterdamse wijk de Pijp. Een hele compacte winkel in hartje stad! Een vertaling van de woonboulevard winkels maar dan op 200m2. Met deze nieuwe winkel wil Leen Bakker klanten die in de stad wonen de mogelijkheid bieden om bij Leen Bakker te winkelen.
Assortiment stadswinkel afspiegeling grote winkels
In de nieuwe stadswinkel staan stoelen, raambekleding en decoratieve producten voor de woonkamer centraal. Een compact en actueel assortiment dat past bij de smaak en koopwensen van consumenten in de stad. De collecties wisselen met regelmaat en sluiten aan bij het seizoen. De winkel beschikt over een bakfiets waarbij een medewerker aan huis komt voor het inmeten van raamdecoratie.
Leen Bakker is er voor iedereen
Het wordt pas echt gezellig als er thuis wordt geleefd. Dat is wat we geloven bij Leen Bakker. Leen Bakker helpt haar klanten om hun eigen gezellige plek te creëren. Met een ruim assortiment banken, stoelen en bedden. Helemaal van nu, van goede kwaliteit en altijd heel betaalbaar. Met gordijnen, vloerbedekking en sfeermakers. Leen Bakker volgt de trend, voor een prijs waarvoor je het met een gerust hart kunt kopen. Alles wordt thuisbezorgd. En indien de klant het wil, helpt Leen Bakker met meten of ophangen. Wel zo makkelijk. Zo kan iedereen van z’n huis een gezellig thuis maken.
Neem voor meer informatie contact op via pers@leen-bakker.nl.
Download hier beelden van de nieuwe winkel.
Raamsdonksveer, januari 2024
Homefashion Group behaalt Top Employer Certificaat
Homefashion Group heeft met Kwantum en Leen Bakker Nederland het certificaat Top Employer 2024 toegekend gekregen! Daar zijn we best trots op. Het laat zien dat we ons HR-beleid in de goede richting sturen en continu stappen zetten om dit verder te verbeteren.
Het Top Employer-programma is een certificeringsprogramma dat organisaties helpt om de werkomgeving te beoordelen en te verbeteren. Hierbij staan de medewerkers centraal. Het onafhankelijke onderzoek van het Top Employers Institute heeft ons HR Beleid op meerdere terreinen extern getoetst om in aanmerking te komen voor het certificaat.
We zijn blij met deze eerste mijlpaal en zien de ontvangen input als waardevolle informatie om te leren en verder te verbeteren.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het e-mailadres pers@leen-bakker.nl
Raamsdonksveer, juni 2023
Leen Bakker wint beste folder award 2023
Tijdens het Retail Outlook event op 20 juni heeft Leen Bakker in de categorie Slapen & Wonen de publieksprijs gewonnen voor beste folder, zowel de papieren versie als de online folder. In de afgelopen maanden hebben ruim 91.000 consumenten hun mening gegeven over hun favoriete folders.
“Ik ben er enorm trots op dat Leen Bakker wederom deze award in de wacht heeft gesleept”, aldus promotiemanager Jeroen Boersma. In onze folder willen we de consument laten zien hoe ze hun huis op een actuele manier kunnen inrichten zonder daar al te veel voor te betalen.”
Tijdens de verkiezing beoordelen consumenten zowel papieren als online folders op aspecten als aanbiedingen, opmaak en overzichtelijkheid. “We zien het als een groot compliment dat consumenten zo massaal gestemd hebben en onze folder zo hoog waarderen”, aldus Boersma.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het e-mailadres pers@leen-bakker.nl
Raamsdonksveer, augustus 2022
Adviseurs Leen Bakker aan huis rijden volledig elektrisch
Raamsdonksveer, augustus 2022. Om tegemoet te komen aan de veranderende klantvraag, biedt Leen Bakker sinds dit jaar ook advies aan huis aan voor onder andere raamdecoratie en gordijnen op maat. Op weg naar verduurzaming van de organisatie, rijden de adviseurs die bij de klanten thuiskomen vanaf september allemaal in een volledig elektrische auto. Het streven is om alle services die Leen Bakker bij de klant aan huis aanbiedt op termijn volledig elektrisch te gaan uitvoeren. Naast advies aan huis gaat dit om de eigen bezorgdienst Last Smile en de montagedienst.
Recent werden de eerste elektrische auto’s overhandigd aan de adviseurs, in september volgen de overige auto’s en rijden alle adviseurs elektrisch. Het feestelijke evenement vond plaats bij Brover in Geldrop, waar partner Van Mossel ook aanwezig was.
Advies aan huis ontzorgt klanten
Leen Bakker biedt nu landelijk de service ‘advies aan huis’ aan. De service is zeer succesvol, steeds meer klanten vinden het fijn om thuis persoonlijk advies op maat te krijgen. Naast het advies over welke raamdecoratie of gordijnen het meest geschikt zijn, zorgen de adviseurs ook voor het inmeten en kan de bestelling direct worden geplaatst. Als de klant dit wenst komt het Montageteam van Leen Bakker de bestelling na levering bij de klant ophangen.
Over Leen Bakker
In 2019 vierde Leen Bakker haar 100-jarig bestaan. Met 175 vestigingen en 2.500 medewerkers in Nederland en België en een webshop met een aandeel van 20% van de totale omzet is Leen Bakker een van de grootste omnichannel retailers in de woonbranche. Leen Bakker vormt samen met Kwantum de Homefashion Group.
-------------------------------------------------------------------
Voor de redactie:
Voor meer informatie over bovenstaand persbericht kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling communicatie, via het emailadres pers@leen-bakker.nl
Raamsdonksveer, december 2021
Leen Bakker start samenwerking met bol.com
Toetreding platform om online groei te versnellen
Met ingang van deze maand start Leen Bakker met de verkoop van een deel van haar assortiment via bol.com. Met deze toetreding breidt Leen Bakker haar verkoopkanalen in de Benelux uit, hetgeen gevoed wordt vanuit de ambities van het bedrijf om de omnichannel groei nog verder te versnellen.
Het assortiment van Leen Bakker dat verkocht wordt via bol.com bestaat uit artikelen die direct uit voorraad leverbaar zijn. Lampen, bijzettafels en plaids zijn de eerste categorieën die live worden gezet en dit wordt snel uitgebreid met overige categorieën uit het woonsegment.
Debbie Klein, CEO van Leen Bakker: “Leen Bakker wil toegankelijk zijn voor haar klanten, ongeacht waar hun klantreis begint. Daarom sluit deze samenwerking naadloos aan bij onze strategie om iedereen in staat te stellen om van hun huis een fijn thuis te maken”.
Oscar Hundman, CCO van bol.com: “Bol.com is de winkel van ons allemaal, dé plek waar Nederlandse en Belgische consumenten en ondernemers elkaar vinden. We creëren het grootste aanbod aan hoogwaardige artikelen tegen een goede prijs en bieden de beste service voor de klant. Door de samenwerking met Leen bakker zijn we nog beter in staat relevant assortiment aan te bieden aan onze klanten.”
Over Leen Bakker
Leen Bakker is met een online aandeel van 28% van de totale omzet, 180 winkels en 3500 medewerkers een top #3 omnichannel platform in de woonbranche. In 2019 vierde het bedrijf het 100 jarige bestaan. Leen Bakker is onderdeel van de Homefashion Group.
Over bol.com
Bol.com opende in 1999 zijn winkeldeuren als eerste online boekenwinkel van Europa. Ruim twintig jaar later is bol.com het grootste online retail platform van de Benelux met 12 miljoen klanten, 47.000 verkooppartners en een assortiment van 34 miljoen artikelen.
Leen Bakker wint voor derde keer op rij Beste Folder Award
Raamsdonksveer, september 2021 - Tijdens het ‘Catch the Shopper’ event in Maarssen zijn de ‘Beste Folder Awards 2021’ uitgereikt. Leen Bakker won voor de derde keer op rij de publieksprijs voor de beste papieren folder in de categorie Wonen/Slapen.
“Ik ben enorm trots dat Leen Bakker voor de derde keer op rij de award in de wacht heeft gesleept”, aldus promotiemanager Jeroen Boersma. “Ons motto is ‘Design voor iedereen’. In onze folder willen we de consument laten zien hoe ze hun huis op een actuele manier kunnen inrichten zonder daar al te veel voor te betalen.”
Massaal gestemd voor award
In de stemperiode zijn er meer dan 100.000 beoordelingen gegeven over 64 folders. Tijdens de verkiezing beoordelen consumenten zowel papieren als online folders op aspecten als aanbiedingen, opmaak en overzichtelijkheid. “We zien het als een groot compliment dat consumenten zo massaal gestemd hebben en onze folder zo hoog waarderen”, aldus Boersma.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het emailadres pers@leenbakker.nl
Lees het officiële persbericht hier.
Raamsdonksveer/Tilburg, augustus 2021
Samenwerking Kwantum en Leen Bakker nu ook zichtbaar voor consument met gezamenlijk montageteam
– De integrale samenwerking tussen Kwantum en Leen Bakker was tot op heden nog niet zichtbaar voor de consument. Daar komt nu verandering in met het gezamenlijke montageteam voor raamdecoratie. Vanaf deze week rijden er busjes rond met daarop de logo’s van beide merken. In de toekomst zal de krachtenbundeling van beide formules op nog meer vlakken zichtbaar worden.
Grotere klanttevredenheid door uitbreiding serviceaanbod
Om de klanten te ontzorgen en de klanttevredenheid te verhogen, bieden beide formules steeds meer services. Zo ook de gezamenlijke service ‘Inmeten en Monteren’, waarmee de klant gordijnen en raamdecoratie thuis kan laten opmeten en ophangen. Vorig jaar introduceerde Leen Bakker ook al de eigen bezorgservice Last Smile. Hiermee is er nu meer controle over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van de klant. Zo wordt de klant nauwkeurig op de hoogte gehouden van het bezorgmoment en worden de producten geleverd in een kamer naar keuze. Dus ook een boxspring op zolder of een loungeset in de tuin.
Intensievere samenwerking merken
De formules werken achter de schermen inmiddels op vele vlakken samen, bijvoorbeeld op het gebied van Finance, ICT en de werving van personeel. “De samenwerking wordt met het gezamenlijke montageteam nu dus ook zichtbaar voor de consument”, aldus Bob de Nijs, Directeur Operatie van beide formules. Kwantum en Leen Bakker functioneren beiden wel als zelfstandige merken en hebben een eigen identiteit en organisatiecultuur.
Over Kwantum en Leen Bakker
In 2019 vierde Leen Bakker haar 100 jarig bestaan. Met 170 vestigingen en 2.500 medewerkers in Nederland en België en een webshop met een aandeel van 20% van de totale omzet is Leen Bakker een van de grootste omnichannel retailers in de woonbranche. Kwantum is al meer dan 40 jaar specialist in vloer- en raambekleding. In de 110 Kwantum winkels in Nederland en België werken ruim 1800 medewerkers. Beide formules zijn in handen van Gilde Equity Management.
Voor de redactie:
Voor meer informatie of passend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het emailadres pers@leen-bakker.nl
Voor het tweede jaar op rij hebben we de Beste Folder Awards gewonnen in de categorie Slapen/Wonen. Lees het officiële persbericht hier.
- PERSBERICHT 08-10-2020 -
Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels
Raamsdonksveer, 8 oktober 2020 – Leen Bakker is deze week gestart met het thuisbezorgen van meubels vanuit de eigen bezorgdienst. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is een volgende stap in het verbeteren van de customer journey.
Snel en effectief
In 2019 startte Leen Bakker een pilot met het thuisbezorgen van volume-orders zoals banken, boxsprings, laminaat en tuinmeubelen. Met succes. De test resulteerde in een hogere klanttevredenheid. Daarop besloot de retailer om een groot deel van alle tweemans leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Leen Bakker geeft aan hierdoor meer controle te krijgen over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van klanten.
Professionele bezorging
Leen Bakker wil de klant ontzorgen door snelle, betrouwbare leveringen op de door de klant zelf gekozen tijdvakken. De discounter heeft de nieuwe service dan ook omgedoopt tot ‘Last Smile’. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor de bezorgers. Daarom worden zij, voordat ze de weg opgaan, intern opgeleid. De nadruk van deze training ligt op productkennis en klantcontact. Inmiddels heeft Leen Bakker ruim 50 professionele bezorgers in dienst.
Groeiplannen
De eigen bezorgservice maakt onderdeel uit van de groeiplannen van het bedrijf. “De verwachting is dat de online omzet en volumes de komende jaren verder zullen toenemen”, aldus de retailer. “Daar stemmen we ons servicelevel op af, zodat onze klanten kunnen blijven genieten van een zorgeloze levering van hun bestelling”.
- EINDE PERSBERICHT -
Voor meer informatie over bovenstaand persbericht kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling communicatie via het e-mailadres pers@leen-bakker.nl
Beelden van de Leen Bakker last mile kunt u downloaden via: Last Smile
Raamsdonksveer, 2 september 2019
Ter ere van het honderdjarig jubileum is interieurketen Leen Bakker een samenwerking aangegaan met Mariska Meijers.
Deze Amsterdamse kunstenares geniet wereldwijde bekendheid met haar handgeschilderde ontwerpen. Samen lanceren ze op 9 september de LEEN-X-Mariska collectie.
Voor de redactie
Voor meer informatie over bovenstaand persberichten kun je contact opnemen met Leen Bakker, afdeling communicatie, via het e-mailadres pers@leen-bakker.nl.
Persaanvragen
We helpen je graag aan afbeeldingen van onze producten. Stuur een e-mailtje naar pers@leen-bakker.nl en je ontvangt van ons een foto in hoge resolutie. De beelden kunnen in elk gewenst bestandsformaat aangeleverd worden.
Producten lenen
Producten lenen voor een eigen fotoreportage kan natuurlijk ook. Mail je verzoek naar pers@leen-bakker.nl dan bespreken we in welk filiaal je de artikelen kunt ophalen.